BHP jest przeznaczone dla wszystkich pracowników, którzy zaczynają pracę w danym miejscu. Pracodawca powinien zdawać sobie sprawę z tego, że powinien zatrudnić pracownika, który posiada ukończone wstępne szkolenie BHP. Wstępne szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy muszą ukończyć wszyscy zatrudnieni pracownicy, niezależnie od tego, na jakim stanowisku wykonują swoją pracę. Dokumentem, który potwierdza ukończenie odpowiedniego kursu z bezpieczeństwa i higieny pracy, jest karta szkolenia wstępnego. Pracodawcę, który zatrudnił pracownika bez ukończonego szkolenia wstępnego może czekać kara finansowa, warto więc pamiętać o tym, jak istotne są wstępne szkolenia BHP. Firma działająca w branży BHP oferuje przeprowadzanie wstępnych szkoleń BHP przeznaczonych dla wszystkich pracowników.
Usługa outsourcingu BHP
Outsourcing, według definicji na Wikipedii, oznacza wydzielenie ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa niektórych realizowanych funkcji i przekazanie ich do wykonania innego, osobnemu podmiotowi. Innymi słowy outsourcing oznacza przekazanie danej dziedziny do wykonania zewnętrznej firmie. Łatwo więc się domyślić, że outsourcing BHP polega na przekazaniu spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, odpowiedniej firmie działającej w tej branży. Firma działająca w branży BHP oferuje takie usługi, jak szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ oraz zapewnia profesjonalną obsługę przedsiębiorstw w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Przestrzeganie odpowiednich przepisów prawnych dotyczących BHP jest obowiązkiem pracodawcy, który może powierzyć kwestie związane z BHP zewnętrznej firmie. Profesjonalna obsługa BHP oferowana dla pracodawców jest prowadzona przez odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów z tej branży. Skorzystanie z usługi outsourcingu BHP może przynieść pracodawcy wiele korzyści.
Praca w branży BHP
Na rynku istnieje wiele różnych firm i przedsiębiorstw, które działają w różnorodnych branżach gospodarczych. Jednak niezależnie od rodzaju firmy oraz branży, w ramach których przedsiębiorstwo oferuje swoje usługi, każda firma musi spełniać odpowiednie przepisy BHP. Z tego powodu istnieją więc firmy działające w branży BHP, które oferują szkolenia BHP, obsługę przedsiębiorstw w ramach BHP oraz wiele innych usług dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Firma BHP zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają bieżącą wiedzę na temat przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby móc pracować w branży BHP konieczne jest posiadanie odpowiedniego wykształcenia poprzez ukończenie szkoły średniej lub studiów o profilu związanym z BHP. W zależności od posiadanego wykształcenia można zostać inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy lub starszym inspektorem BHP. Firma działająca w branży BHP zatrudnia szereg specjalistów na różnych poziomach wykształcenia oraz z różnym stażem pracy. Pracowanie w służbie BHP wymaga od kandydata posiadania specjalistycznego wykształcenia w tej dziedzinie.
Zakres usług BHP
Obsługa BHP firm i przedsiębiorstw jest jedną z ważniejszych usług z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oferowanych przez specjalistyczną firmę. Obsługa BHP oznacza po prostu przejęcie wszelkich spraw związanych z utrzymywaniem bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy przez odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Obsługa BHP obejmuje realizację czynności, które wynikają bezpośrednio z Rozporządzenia Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Ponadto firma przejmując kwestie związane z bezpieczeństwem zajmuje się także przeprowadzaniem odpowiedniego szkolenia BHP dla pracowników, zarówno okresowego szkolenia, jak i wstępnego szkolenia BHP. Obsługa BHP często obejmuje także kwestie związane z PPOŻ, takie jak regularne przeglądy sprzętu gaśniczego oraz prowadzenie szkoleń PPOŻ. Usługi związane z bezpieczeństwem i higieną pracy dotyczą także wykonania oceny ryzyka zawodowego. Firma oferująca obsługę BHP zajmuje się także udzielaniem pomocy we wdrażaniu odpowiednich systemów zarządzania bezpieczeństwem w przedsiębiorstwie.